Rozvoj regiónov a turizmu
Slovensko má vďaka výhodnej geografickej polohe, dobre vybudovanej infraštruktúre a rozmanitosti krajinného prostredia atraktívne podmienky pre rozvoj rôznorodej ponuky cestovného ruchu. Bratislava ako taká predstavuje dominantné turistické centrum s medzinárodným významom.
rozvoj-regionov-a-turizmuPonuka atrakcií Slovenska nespočíva len v prírodných krásach, poznávaní histórie, kultúrnych tradíciách, či možnostiach športového vyžitia, veľký potenciál má aj rozvoj kongresového turizmu.
SEA– Agentúra pre vzdelanie a vedu podporuje regionálny rozvoj a cestovný ruch propagáciou turizmu v printovej aj elektronickej podobe.
Zlepšenie kvality života, trvalá udržateľnosť a stratégia rozvoja vidieckeho priestoru
Partnerstvo a spolupráca obcí, miest a regiónov
Miestna agenda 21 – Udržateľný rozvoj obcí a mikroregiónov na Slovensku
Modra – perla Malých Karpát a slovenský vidiek (autor: František Mach a kol.) – listovacia kniha
Domáci cestovný ruch v regiónoch územnej samosprávy
Geoturizmus a kúpeľníctvo v turizme
Kúpeľníctvo v cestovnom ruchu a welness
Marketingové aspekty rozvoja cestovného ruchu v územnej samospráve
Vidiecky turizmus v obciach a regiónoch turizmu na Slovensku
Priority udržateľného rozvoja turizmu v kontexte UNWTO
Manifest európskeho turizmu o raste a zamestnanosti (zdroj: www.tourismmanifesto.eu)
V týchto dňoch sa pozornosť verejnej diskusie výraznejšie obracia k problematike potravinovej bezpečnosti obyvateľov Slovenska, a v tej súvislosti sa diskutuje aj o produkčnej výkonnosti poľnohospodárstva našej krajiny, ktorá v posledných rokoch klesá. Čoraz viac potravín, predávaných v maloobchode sa dováža zo zahraničia. V tomto diškurze zohráva významnú úlohu obava z možného zlyhania európskeho a globálneho potravinového trhu v prípade mimoriadnej či katastrofickej situácie, vyvolanej vojenským konfliktom, alebo prírodnou pohromou, či pandemickou chorobou. To je dôvodom, že sa vo verejnosti otvára aj otázka potravinovej sebestačnosti štátu. Je známe, že Československo v 80-tych rokoch v podmienkach studenej vojny pomerne úspešne zabezpečovalo politickými prostriedkami potravinovú sebestačnosť, čo majú naši spoluobčania ešte v živej pamäti..
Nezisková organizácia rozvoja vidieckej turistiky v Modre oslovila viaceré osobnosti, odborníkov z vedeckej a akademickej sféry, praktických poľnohospodárov, politikov, občianskych aktivistov, ale aj občanov -spotrebiteľov, aby sa v ankete vyjadrili k týmto otázkam. Zaujímal nás ich názor na možnosti povýšenia výrobnej výkonnosti a konkurencieschopnosti domáceho poľnohospodárstva a potravinárstva, a to aj v súvislosti s možnosťami, ktoré poskytne pripravovaný Program obnovy zameraný na odstraňovanie nepriaznivých ekonomických a sociálnych následkov súčasnej epidémie COVID-19.
Nezisková organizácia rozvoja vidieckej turistiky Modra a Európska komisia v programe PHARE 2000 CBC SR/A uvádzajú dokumentárny film KRAJINA AKO VÍNO